ТОП-100 найвпливовіших осіб Львівщини 2017 рік | |
переглянути
|
Газета №35 (55) / 2014 | |
 переглянути
|
|
У пілотних регіонах протягом вересня пацієнти мають право змінити сімейного лікаря | Здоров'я | 03-09-2013, 10:32 | 0 1365 |
| У пілотних регіонах протягом вересня пацієнти мають право змінити сімейного лікаря. Про це повідомив у ефірі Національного радіо начальник управління реформ медичної допомоги Міністерства охорони здоров’я України Костянтин Надутий.
За його словами, у пілотних регіонах – Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві, де триває реформування первинної ланки медичної допомоги, мешканці можуть змінити свого сімейного лікаря. Причинами цих змін можуть бути незадоволення якістю обслуговування чи кваліфікацією медика, або ж просто людські якості та поведінка діючого сімейного лікаря. Протягом цього місяця можна обрати сімейного лікаря чи дільничного терапевта, який відповідає критеріям та вимогам пацієнтів. Для цього не потрібно заповнювати жодних паперів, а просто стати на облік до нового обраного лікаря. У випадку, коли родина змінює місце реєстрації, слід отримати відкріпний талон у діючого лікаря, та стати на облік до нового лікаря. Пацієнтам також варто пам’ятати, що зміна лікаря – новий інструмент, і відмовити їм у цьому може лише сам лікар, якщо він завантажений великою кількістю пацієнтів. Адміністрація ж закладу не має права зашкодити пацієнтам у їх виборі.
Костянтин Надутий розповів слухачам, що інститут сімейної медицини лише набуває популярності в Україні, потрібен час аби сформувати, і знання пацієнтів, і відповідну кількість спеціалістів, а це, як свідчить світова практика, – від п’яти до десяти років. Українська медицина лише на початку шляху, але основний фундамент цього процесу вже закладено. На рівні медичних вузів затверджена спеціальність «Сімейний лікар», їх кількість щорічно зростає, вони забезпечуються транспортом, фінансуються відповідно до кількості пацієнтів тощо. Але таких лікарів в державі поки не вистачає, тому нині на одного сімейного лікаря припадає в середньому близько двох тисяч пацієнтів, при нормативах для села – одна тисяча двісті осіб, для міста – одна тисяча п’ятсот, але для нинішніх умов така кількість прийнятна.
«У Європі сімейні лікарі – високооплачувані. Якщо мешканці не обирають лікаря і він має мало пацієнтів, лікарня з ним може розірвати контракт, і медик втратить роботу, – сказав фахівець МОЗ України слухачам. – Подібну практику ми хочемо ввести у себе, аби підвищити якість медицини, статус лікаря, його оплату праці, бо саме вона залежатиме від кількості пацієнтів, яких обслуговує сімейний лікар».
За словами начальника управління реформ медичної допомоги Міністерства охорони здоров’я, система оплати праці, яка сьогодні запроваджена в Пілотних регіонах, а згодом буде розповсюджена у всіх областях, виглядає наступним чином: до 2,5 тисяч пацієнтів – лікар отримує за кожного пацієнта ставку в рівній мірі, а понад 2,5 тисячі – з коефіцієнтом пониження ставки, тобто за кожного надлишкового пацієнта лікар отримуватиме 0,5 ставки. У фахівців МОЗ України є розуміння, що перебільшення межі позначатиметься на якості обслуговування. Аби лікарі вчасно і в повному обсязі отримували ці кошти, пацієнти повинні зареєструватися, тобто подати паспортні данні до реєстратури медичного закладу.
Під час ефіру Костянтин Надутий вислухав історії простих людей про стосунки із сімейними лікарями, відповів на запитання слухачів, які, в основному, стосувалися профілактики захворювань, прийому вузькопрофільними спеціалістами, правил постановки на облік та відкріплення від сімейного лікаря, підготовки та перепідготовки лікарів загальної практики у навчальних закладах.
На завершення фахівець Міністерства охорони здоров’я України поінформував громадян, що у випадку виникнення скарги, запитання чи пропозиції щодо можливості зміни сімейного лікаря або дільничного терапевта варто звертатися на “гарячу” лінію Міністерства охорони здоров’я України – 0-800-801-333.
Прес-служба Міністерства охорони здоров'я | | |
|
|
|
|
|