ТОП-100 найвпливовіших осіб Львівщини 2017 рік | |
переглянути
|
Газета №35 (55) / 2014 | |
переглянути
|
|
Святослав Владика - представник Асоціації сакрального мистецтва зі Львова, випускник Львівської академії мистецтв, кафедри сакрального мистецтва | Культура | 17-03-2016, 18:34 | 0 430 |
| Розкажіть, будь ласка, про творчу діяльність вашої асоціації. Наша асоціація займається інтер’єрами храмів – це розписи, мозаїка. Найбільша наша сучасна робота – це поліхромія храму та мозаїчне оформлення купола і святилища храму Різдва Пресвятої Богородиці. В цьому храмі ми завершили найбільшу сучасну мозаїку в Україні - композиція «Христос Пантократор». Ми розписували інтер’єр у 5 храмах. Один храм знаходиться в Закарпатській області, це Центральний кафедральний собор в Мукачевому, а решта усі - на території Львівської області. Наша асоціація бере активну участь у розвитку сучасного сакрального мистецтва. В наших роботах ми стараємося показати новий погляд в іконі. Які ваші останні виставки? Особисто мої речі були на виставках в багатьох країнах Європи – в Іспанії, в Італії, в Франції, в Польщі, в Чехії і в Греції. Яка основна мета вашої діяльності? Основний наша мета– наблизити сакральне мистецтво до теперішніх людей, до їхнього бачення і розуміння ікон, створити безпосередній діалог між людиною і Господом. Тому ми пропонуємо простіші форми, доступні для сучасної людини, яка, можливо, не є частим відвідувачем храму або не обізнана з іконографічними нюансами. До таких людей ми стараємося достукатися. Що ви можете сказати з приводу ікон, представлених на виставці? Все, що тут представлено – як на мене досить широкий аспект іконопису. Це бачення усієї України – від класичних речей візантійського типу іконографії до барокових, які пропагуються в Київській академії, і до сучасних модерних, які уже пропагує Львівська академія мистецтв. Це хороший початок для того, щоб змінити представлення людей про ікону. Їм потрібно донести, що ікона - це також мистецтво, яке рухається в часі. Воно прив’язане не лише до церкви, а й до сучасності. За часів радянського атеїзму сакральне мистецтво практично не розвивалось. А який зараз рівень розвитку цього напряму, чи він достатній? Судячи з того, що я бачив в Європі, я можу сказати, що хорошу школу іконопису зберегли тільки греки. У всіх решти країнах все також було в занепаді. В 20-х рр. постать Андрея Шептицького дала імпульс для розвитку іконописного сакрального мистецтва на Західній Україні. Тому що митрополит оплачував навчання молодим митцям в Франції і Італії. Вони отримували хорошу мистецьку освіту за кордоном, поверталися додому і робили чудові храми. Представники того часу М. Сосенко, Ю. Буцманюк – це ж світочі сакрального арт-деко, сецесії. За союзу це все занепало. Хоча навіть при жорсткому комунізмі існували іконописні школи, які частково були представлені в закритих монастирях. Але вони розвивали тільки класичну школу іконопису. Іконопис отримав друге дихання лише в 2000-х рр. Бо в 90-х рр. ще навіть не було школи. Кафедра сакрального мистецтва відкрилась тільки в 1995 році. Отож, вже випускники сакральної кафедри починають тільки зараз творити як самостійні майстри. А тут на виставці, які роботи сподобались вам? Оскільки дуже широко представлено столиця в напрямках, то я можу сказати, що буквально в кожному напрямку є дуже сильні роботи. | | |
|
Warning: include() [function.include]: Filename cannot be empty in /var/www/mediastar2008u/data/www/mediastar.net.ua/modules/block_article.php on line 110
Warning: include() [function.include]: Failed opening '' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/www/mediastar2008u/data/www/mediastar.net.ua/modules/block_article.php on line 110
|
|
|
|